søndag 18. oktober 2009

Loppisfynd blir Shabby Chic

Jag är en riktig samlare kan man säga. Fullkomligt älskar att leta saker på loppis för att sedan kunna göra om det till den stilen jag vill ha. Vi ska inom en ganska snar framtid köpa hus. Och med hus kommer ju större yta och mer utrymme, vilket betyder att jag kan få ännu mer utlopp för min kärlek till shabby chic inredning. Jag har massa möbler och smömöbler som jag ska jobba med och "SHABBA" sen när jag har plats till det, just nu står allt på ett tryggt ställe sålänge och bara väntar. Har funderat lite på om jag ska tjuvstarta lite med ett par loppisfynd jag gjorde i somras, ett par tallrikshyllor som ska bli vita. Problemet är att jag inte har så jätte mycket erfarenhet av att måla saker så de ska se gamla ut. Har ni några tips eller ideér på hur jag ska göra för att det verkligen ska få den där slitna, lantliga, shabbiga stilen?

Ta hand om er.