tirsdag 20. oktober 2009

Porslinsskärbrädor från House doctor!

Idag har jag en städardag hemma. Men man kan inte bara städa, man måste ju pyssla lite också. Porslinsskärbrädorna fick en ny plats, man måste ju inte ha de på köksbänken. Nu sitter jag och väntar på att min sambo ska komma hem, så vi kan ta en lång och skön höstpromenad. Utanför mitt köksfönster så har vi en liten bod för sopor, krattor osv. Där inne har jag hittat en sak som jag funderar på om jag ska roffa åt mig. Ser ut som att den ska kastas. Det är en gammal, helt underbar målarstege, som är precis en sån som jag vill ha. Törs man, eller ska man fega ur. Det kan ju faktiskt vara någons. Det tål att tänkas på.



Sist när jag var hemma i Sverige och hälsade på, sprang jag på dessa doftpåsar med änglar på. Jag blev helt förälskad så jag köpte en hel hög. Tänk att en sån liten sak, kan göra en så glad.

Ta hand om er.