onsdag 17. februar 2010

Är i pysseltagen

Hej på Er.
Igår målade jag mina stora träspolar, som innan var mörkt träfärgade och inte alls så roliga, och plötsligt passar de bättre in hemma, tänk vad lite vit färg gör. Dessutom målade jag ett gammalt påskägg i samma vita färg, och dekorerade med ett fina band och en tygblomma. Har ju som sagt en beställning från Panduro som snart kommer, så jag skulle egentligen väntat tills det kom, men kunde inte hejda mig. Ska göra massa påskpynt i år, mysigt.



När jag var liten hade vi alltid väldigt påskpyntat och fint hemma. Men sen när jag flyttade hemifrån så försvann det där, kanske kommer fram en liten kyckling eller så men inte mer. Det ska det bli ändring på. Vill ju föra alla fina traditioner vidare till våra egna barn sedan, så man får ju börja redan nu.


Hoppas att ni alla mår bra och har en skön Onsdagsmorgon. Här i Oslo försvann våren lika snabbt som den kom. Snön faller, stora flingor lägger sig på de nytvättade gatorna, och allt börjar se likadant ut igen, som det gjorde förra veckan, innan gatorna rensades från snö, uteserveringarna vaknade till liv och solens strålar smälte all snö. Men det är väl inte mer än rätt. Det är ju fortfarande vinter, så man får lugna sig lite med denna enorma vårlängtan.

Kramar Camilla.