søndag 28. februar 2010

Mitt vita lilla hus

Hej goa sötnosar. Hoppas ni har en fin helg och myser ordentligt. Vi har en riktig innedag idag med inga måsten. Det är skönt. Igår bestämde vi oss för att ta en så kallad "harrytur" till Sverige och inhandla mat och lite annat vi behövde. Det tar oss ca en timme att åka härifrån Oslo till Strömstad. Åh vad kul vi hade. Var länge sedan vi hade så kul faktiskt. Först åkte vi till systemet, R ville visst fylla på vinstället, sedan åkte vi in till innerstaden och gick i alla små lokala butiker. Strömstad är väl en sommarstad egentligen, men var jätte mysigt nu också. Vi besökte en liten godisaffär, typ som den Pippi handlade i, i filmen ni vet. Där köpte vi bla brända mandlar med rosa socker, finns det nåt godare godis?

Fanns en hel del små presentbutiker också som jag hade kollat upp på förhand, så vi prickade av butik efter butik på min lilla lista. Jag kan varmt rekomendera butikerna Hanna´s skafferi och Strömstad the & krusiduller. Hur mycket fint som helst.

Vi avslutade med Nordby köpcenter, där vi gick i massa butiker och sedan handlade vi massa mat. Det är så kul att gå länge i stora varuhallar och köpa storpack och faktiskt handla för en ganska billig peng. Kyckling och köttfärs osv handlar vi alltid i Sverige. Det är ganska knäppt egentligen att det nästan bara är norrmän i butikerna där, men det gynnar ju både svenskarna och norrmännen.

Jag kan ju aldrig hålla i plånboken, det har ni väl märkt vid det här laget, så några saker fick följa med mig hem, och jag är så nöjd. Blev två fattigmansljusstakar, ett vitt ljushus från Rusta (som är väldigt omtalat bland alla bloggare har jag märkt), små vaktelägg och två små flaskor.



Vita boet passar väl bra som namn på det här lilla huset!





Ha en fortsatt fin dag.

Kramar Camilla