tirsdag 2. mars 2010

Vita ting och vårkänslor

Hej på er i vårsolen! Åhh, kan det vara så att våren faktiskt är på väg nu. Idag när jag var på väg till ett möte, sken solen starkt, fåglarna kvittrade, isen och snön smälte och det var så där skönt ute. Hoppas det vänder nu. Igår tog jag fram pensel och färg och satte igång och målade mitt lilla växthus och den lilla träkorgen som jag köpte i blomsterbutiken förra veckan. Blev precis så som jag tänkte mig när jag köpte det. Konstigt hur vit färg kan ändra utseéndet på något så drastiskt, älskar verkligen vitt och man blir så lugn och rofylld av att omge sig med ljusa färger.

Några minuter efter att jag kom hem med de här påskliljorna slog några ut, och nu står alla i full blom och doftar helt underbart.



Narcissen sträcker sig mot ljuset och kommer snart slå ut, se så söt liten knopp som längtar efter att få slå ut. Snacka om vårstämning.



Lådan fylldes med diverse dekorativa ting. Ljus är alltid vackert, oavsett årstid. Lite vitlök (vitt som jag gillar), gamla bestick jag fått av mamma och lite spets gör sig bra tillsammans. Förvaringslådor är något som jag verkligen älskar, som ni säkert har märkt, kan inte låta bli att köpa om jag hittar en för ett bra pris. Man kan ändra om och göra så mycket fint med dem.



Nu i skrivande stund hör jag och ser jag hur stora snöhögar och istappar forsar ner från taket utanför köksfönster, underbart. Dock livsfarligt när man är ute på gatorna, så var rädda om er och se upp för ras!!!

Ha en fin vårdag nu vänner!

Kram Camilla