onsdag 7. april 2010

Presenter & nyheter hemma

Hej på Er. Då var påsken över och vi är hemma i Norge igen. Har firat påsk med min familj i Östergötland. Vi har haft det jätte bra. Ätit massa god mat, fikat gott, umgåtts och myst massor. Min lilla systerdotter är nu hela 6 månader och växer så det knakar, mosters ögonsten är hon.

Jag fyller snart 25 år. Så jag passade på att ha ett litet 25-års kalas för familjen och släkten nu när vi var hemma. Av mina föräldrar fick jag en symaskin. Visste inte var jag skulle ta vägen när jag öppnade paketet, blev så oerhört glad. Nu ska jag börja sy kuddar och så till hemmet. Av lillasyster fick jag ett startkit med massa fina dekorationsband och vackra tyger, och av andra syrran fick jag massa fina personliga saker. Hårband, underkläder, hygienartiklar osv, blev så glad för allt, tack älskade familj.

Av kusinera fick jag en underbar present. Fia, min kusin fick för några år sedan en gammal tvättbräda av min mormor, när hon skulle flytta. Den har Fia sparat till mig, och hade nu till min födelsedag renoverat den. Jag blev tårögd när jag fick paketet. Så mycket kärlek och omtanke bakom gåvan. Tack kära ni. Ni är guld värda. Fia som för övrigt har en jätte fin blogg här, kommer till oss i maj. Då ska vi göra stan.

Den är målad vit. Dekorerad med text och pyntad med vackert band och grattismärke.










Ny kanna och vispskål, från Ib Laursen. Köpt på Inredet i Valdermarsvik. Likaså kannorna/vaserna.


Helt ljuvliga små krukor från Ellis Corner, med text. Längtan och morgondag, vackra ord.


Ska gå ut idag och plocka årets första snödroppar som ska få stå i dessa.



Hoppas ni alla har en fin Onsdag.

Kramar Camilla