søndag 24. april 2011

Trädgårsarbete i strålande solsken ♥

Nu är verkligen blogglusten tillbaka. Idag tänkte jag visa lite bilder från trädgården. Jag har varit ute varje kväll hela veckan och gjort fint i trädgården. Idag blev jag färdig. Jösses vad alla buskar och träd fått sig en rejäl uppfräschning. Det är så himla kul att se och upptäcka allt vi har i trädgården. Vi köpte huset när hus och trädgård var täckt av snö, så varje liten grön blomma eller buske som poppar upp nu är lika spännande. Vi har massa smultron, det känns så mysigt.

Jag har planterat diverse blommor idag, tänk vad en liten rosbuske kan göra för hemtrevnaden. Älskar verkligen blommor. Har även sått luktärt, som jag hoppas ska titta fram snart. På tal om att så. Idag och igår har bönderna runt omkring oss sått på åkrarna. Mer lantligt än så blir det inte. Jag njuter!

Här är huset, sett nerifrån trädgården. Vi planerar att bygga terass-dekor högst upp i en trekant, snickarglädje som jag tycker så mycket om. Vad tror ni om det?




Här till höger går man ner trappan till entren på huset.




Vackra pelargoner och ny vit kruka från Plantagen, mitt numer andra hem, står på trappen ♥




Sommarkänslor ♥



Välkommen in till oss ♥







Här är blommorna jag planterat idag. Mer ska det bli ♥


Det är så otroligt roligt just nu. Jag älskar att bo på landet och vi har verkligen hittat hem. Det är en lång bit kvar på vägen tills vi är där vi vill vara, med hus och trädgård. Men allt tar tid. En dag har vi allt exakt så som vi vill ha det. Men man tager vad man haver först. Eller hur?

Nu önskar jag er en fortsatt fin dag. Här är det verkligen sommar idag ♥

Kramar till er alla!