lørdag 14. mai 2011

Lycka ♥



Hej på er mina vänner!

Så underbart det är med helg. Här pysslar vi i lugn och ro idag och snart kommer min svärmor och svärfar på kaffe. Jösses så fort tiden går. Helt plötsligt har det nästan gått två veckor sedan sista inlägget på bloggen. Det blev helt enkelt en ofrivillig paus, tiden sprang iväg. Men det ska sägas att det hänt en hel del sen sist. Vi är klara med renoveringen av kontoret, så det har vi idag inrett och invigt, bloggar där just nu. Sen fick vi första långbesöket i huset, förra helgen, av mina älskade föräldrar och min lillasyster. Vi hade det så underbart. På torsdagskvällen blev gästrummen färdiga och det var så mysigt att bädda och göra det riktigt mysigt till familjen som snart skulle komma. Jag köpte rosor och choklad och la på deras sängar, så de skulle känna sig riktigt välkomna. Grill, sol, shopping, trädgårdspyssel mm hann vi med tillsammans. Lillasyrran är höggravid nu och om bara några ynka veckor blir hon mamma. Det känns helt fantastiskt, nästa gång vi ses är magen borta, och hon håller sitt första barn i famnen, längtar!

Sommaren har verkligen kommit hit till oss. Det är svårt att förklara hur i ord hur lycklig man är. Luften är ljummen och allting blommar för fullt nästan som om midsommar vore runt hörnet, men tänk det är över en månad kvar. Fjärilarna har vaknat till liv och flaxar runt omkring, allt är så ljuvligt. Tänk om man kunde stanna tiden precis här och nu, få njuta av det här lite extra länge. Tänk att få ta ett dopp i det blå, om några veckor blir det nog premiär.

För min del så är det det här med huset i en kombination med vädret som gör mig så överlycklig just nu. Vi har verkligen hittat hem jag och min man. Jag visste att jag ville flytta ut på landet, och att jag trivs bäst där. Men att vi skulle trivas såhär bra kunde jag aldrig tro. Jag känner att jag lever i en Astrid Lindgren saga just nu. Att sitta ute på terassen, se havet glimma och gnistra, se båtar som puttrar förbi, höra fågelsång, känna häggen och körsbärsträdens underbara doft och bara strosa runt barbent i sin egen trädgård när solen börjar gå ner och det är dags att vattna, då känner jag att jag lever. Det är nästan så att en liten tår faller ner på min kind, av lycka. Här ska vi leva våra liv tillsammans jag och min älskade R, och här ska våran familj som jag hoppas blir stor leva ett tryggt och harmoniskt liv.

Det var mina livsord idag, tack för att du ville läsa. Blev många inlägg idag, men tänkte ta igen alla dagar utan bloggande. Dessutom har ju blogspot varit nere ett par dagar så nu är jag ajour:).