søndag 4. september 2011

Längtan...



En riktigt höstig söndag har vi här idag. Det är mörkt ute och kallt, och regnet hänger i luften. Jag kan inte låta bli att tycka att det är helt underbart. Det är en liten föraning om att vi går mot mörkare och kallare tider, och alla som läst min blogg en stund, vet att jag älskar när det går mot vinter och JUL



Nåja, jag vet att det dröjer länge, men känslan finns där och man kan verkligen njuta av hösten och kalla dagar när man vet vad som komma skall.



Idag visar jag bilder från köket. Den stora klockan köpte vi i somras på semestern i Danmark. Den ser kanske inte så stor ut på bilderna, men den mäter ca 80 cm, vilket är helt perfekt på den lilla väggen mellan terassdörren och köksfönstret.




En blomma som jag inte haft sån tur med förr är orkidèn. Men den här som vi fått i gåva av vänner, den håller sig lika vacker hela tiden. Blir nog fler under hösten.


Ljusen har också fått komma fram lite här och var. Det är både vackert och praktiskt att ha dom framme som dekoration tycker jag.








Senare idag ska jag ta en riktigt skön långpromenad och förse mig av naturens skatter. Ska plocka med mig lite ris, rönnbär osv så man får lite höststämning även inne.


Ha nu en fin lat-söndag. Tack för att du tittade in och hoppas du kommer tillbaka i morgon.