fredag 30. desember 2011

Nytt Vitt i Vitaboet


Äntligen kom så vårt efterlängtade vitrinskåp. Det här var den första möbeln vi hittade och förälskade oss i, när vi flyttade in i huset. Men det kostar en del, så det blev att vänta in rätt läga. Och rätt läge infann sig sent i höstas. Då beställde vi det, och igår hämtade vi det i butiken.

Det är nog det vackraste skåpet jag sett. Det är 220 cm högt, alltså enormt, vilket passar perfekt i vår matsal. Det är robust, stabilt och gedigent. Precis ett sådant skåp jag drömt om. 


Åhh jag är så glad och nöjd. Maken som är 190 lång och stor, ser ut som en av Lilleputtarna, brevid skåpet, då förstår ni att det är stort:). I underdelen ska vi ha bestick, linne och ljus. Vi fick nya finbestick i julklapp av min mans föräldrar. Måste hitta fina bestick lådor till dette, tar gärna emot tips om detta. Ska visa besticken en dag sedan.

Låsen och knopparna har en gammeldags känsla över sig, med hasplar på insidan, och vackra nycklar i låsen.


Titta! 
Äntligen har jag ett kakfat från Ib Laursen. Fick dette underbara fat av min lillasyster i julklapp. 



 Här är det mys och pyssel i myskläder som gäller hela dagen. Mamma och pappa åkte hem i dag, efter en vecka här hos oss. Tyvärr går dagarna alltför fort, men oj så mysigt vi haft det. Tack kära mam & pap.

Tittar in här ikväll redan, eller i morgon:).

Med det önskar jag er en strålande fredag!