lørdag 11. februar 2012

Lördagsfix i pasteller


Lördagseftermiddag igen:). Här är det verkligen vår idag. Det är förvisso kallt och minusgrader men solen skiner som tusan, och det droppar från hus och tak:). Ni vet den känslan, när man varit sjuk, och börjar bli frisk, då vill man göra allt på en gång, pyssla, städa, baka, laga god mat, ut och röra på sig etc, etc. Man vill allt på en gång, för man är sååå urless på att ligga i sängen. Jag brukar alltid börja för tidigt, så blir man inte helt frisk...Idag tänkte jag om, och tänkte rätt:). En liten tur med bilen till en av favvis butikerna räckte för att göra min dag. Nille besöktes och jag shoppade massa kul, det är så billigt där.


Jag vet inte varför, men när våren närmig sig, så ser jag nästan "rosa". Älskar att ta in små detaljer i ljusrosa nyanser, som idag, då blev det ett par kubbljus på små glashållare. Hur sött var inte det? Och matchar till hortensian, haha. Det ljuvliga lilla kakfatet hittade jag också, kostade några tior. Perfekt som ljusfat eller till små cupcakes:). När jag ser på bilderna här får jag nästan lite påskstämning:)


Rosa ljus till ljusstakarna, en ny vas i tunnt glas med en bukett tulpaner, åhh helglyx....samt de två ljusstakarna med vita kubbljus. Lagom shabby och vackra:).


När vi satt och åt frukost i morse, kände jag att jag ville ändra om i köket, ha lite nytt och vårigt, så det passade så perfekt med en liten "fräschör".


Vår matsalsmöbel är köpt på Skeidar, och idag kom vi på att vi kanske borde köpa en iläggsskiva redan nu (gjorde aldrig det när vi köpte bordet) om serien skulle sluta tillverkas:). Så det måste vi fixa snart, skönt att kunnda vända på bordet och ha långbord. Kanske en kökssoffa en gång i tiden till också:).


Angående ljuslyktorna jag skrev om igår, från Tine K. Hittade en nätbutik som sålde dom löjligt billigt! Visar när jag har dem i hus ♥


Nu blir det en kopp kaffe, tända lite ljus och krypa upp i soffan och läsa alla era fina bloggar!

Tusen tack för titten ♥