tirsdag 13. mars 2012

Nyheter i hemmets hjärta


Jag har lite nyheter hemma i köket, som jag inte visat er!
Det är det här underbara flugskåpet från Ib Laursen. Har aldrig haft en flugskåp, så nu var det dags. 


De små äggen har jag letat efter, efter att ha sett några liknande på en blogg för flera år sedan men som inte tillverkas längre, så gissa om jag blev glad nu. De ska användas som äggkoppar, man bara skruvar av toppen, och voila, en äggkopp! Vackert på påskbordet.


Små porslinskedar till tårta, sylt eller kanske socker.


En ströare till florsockret, så somrig och mysig!


Två stora skedar i porslin, till frukostflingorna:).


Här kan det pysslas om i det onändliga, men det jag gillar mest för stunden. Green gate och Ib Laursen är det just nu.


Också den snygga "mail" korgen är ny. Leila ligger i den, och ska nog få några kompisar snart.


En korg till det man använder daglien till maten, inte så pjåkig, eller hur?




Gillar verkligen nätet på skåpet, och det är inte slitet målat. Det är väldigt stilrent och fint skåpet. 


Rosor överallt just nu, men det är ju så fint!!!



När Ikea har sina special erbjudanden, är det svårt att låta bli. Dessa lattekoppar kostar 7 kr styck just nu. Jag har ju 4 vita, så till samlingen blev det också 4 ljust rosa, samt 4 beiga. Så sköna att dricka ur.

 

Dagens tips alltså. Lattekoppar för 7 kr st.


Det var lite nyheter från mitt kök. Köket är nog det rum jag köper minst "inredning" till. Så det var kul att fräsha till det lite nu:).

Vilka är ni alla som läser bloggen förresten? 
Över 100 st är ni idag, men vet inte vilka ni är:(. Men tack för att ni kikade in ♥

Kram Camilla