tirsdag 24. april 2012

Liftgardiner i sommarkök


Hej på er!

Igår skrev jag ju att jag skulle ner i linneskåpet och ta fram mina gamla gardiner i BLÅTT. Men så av en slump *fniss* så ramlade jag in på Åhlens idag vid ett ärende i Drammen, och jösses vilket kap jag gjorde. De rear just nu ut alla gardiner i KADETT serien. Jag blev verkligen helt överlycklig när jag såg de här vackra liftgardinerna, så jag köpte en stor till köksfönstret, och en liten till terassdörren i köket. Hela 200 kr fick jag betala för bägge, är inte det ett kap så säg??


Jag har alltid gillat blått, när jag var barn var det blått, blått och blått på allting. Men efter att jag föll för den vita stilen, har det blåa fått vika, men nu så blir det mer och mer en accent färg i vårt hus, och just i köket tycker jag det är himla vackert måste jag säga.


Ljusrosa mårbackor i en soppterrin från min käre mor på köksbordet, också den i blått:).


Kuddarna hör till gardinerna:). En med knytband och en med liten volangkant.


Jag har valt att plocka bort volangdynorna i köket för en period, blev faktiskt mycket bättre utan just nu alla fall. 


Att hänga liftgardinen högt upp, en bra bit över fönstrets list är ett bra tips om man vill ha mer utsikt, och vi som har Drammensfjorden som utsikt, måste ju göra allt för att inte skymma den. Det bästa med den här typen av liftgardin är att du slipper massa tunga stora fästen överst. Du sätter 3 små krokar i väggen och hänger gardinen i små stålöglor som sitter på gardinen, lätt som en plätt:).


Som ni alla vet, inte lätt att ta bilen mot solljuset, men ville få en lite mer heltheltsbild av gardinerna tillsammans.


VÅR & SOMMARKÖK!


Idag på eftermiddagen somnade jag i solen på terassen och fick lite färg i ansiktet och på armarna, jösses amalia så skönt det var.


Men nu blir det nog en kopp kaffe, en runda med dammsugaren och sen ska middag lagas. Hemmagjorde köttbullar:).


Vad gillar du för färger till våren och sommaren?

På tal om färger, ni som bor i Norge ( och ni andra som vill kolla in hemsidan ändå) måste ju kolla in Kremmerhusets 17 maj/och sommar nyheter. Så oerhört mycket fina engångsartiklar i pasteller som koppar, tallrikar, servetter, dukar osv, det får blir dagens TIPS:)