tirsdag 3. april 2012

Matsal & vardagsrum & husfix



Hej på er.

Då har påskveckan börjat hemma hos oss. Så  fantastiskt skönt. Nu ska vi mysa, pyssla med huset, äta gott, ta långa promenader, och förhoppningsvis få lite sol på näsan!


Idag visar jag bilder från vardagsrum och matsal. Det går i rosa toner som ni ser:).




Under veckan ska vi bygga upp en bod i trädgården, som vi köpte i höstas. En stor bod, ett litet hus med fönster och dörr. Maken ska bygga den med lite hjälp från mig, och jag ska sedan måla det vitt, så det ser ut som vårt hus:). Där i ska vi ha alla trädgårdsredskap, grill, sågar och maskiner osv. Allt det står inne i vardagsrummet nere nu, så det ska bli skönt att få ut allt.



Men inte nog med boden. Det kommer också hända en hel del på huset innan sommaren. Vi ska bla få hela huset målat, lite dräneringsjobb ska göras, vi ska få snickarglädje uppe i taket ute på huset på fram och baksida, vi har valt ett traditionellt kors med en vattendroppe nederst, vi ska stenlägga hela uppfarten samt lite annat småfix. Det kommer bli så himla fint och jag längtar tills man får se resultatet.


Det är så härligt när man kommer upp på morgonen och tittar ut över fjorden, och vattnet är precis klarblått, det tyder på bra väder:).



Jag får se om det blir lite blogging under påsken, känner jag mig själv rätt blir det några inlägg:). 


Ha en fantastisk påskvecka ALLA