torsdag 5. april 2012

Trädgårdsplanering & listor



Jag har alltid så länge jag kan minnas, skrivit listor, planerat framtiden och tänkt och funderat hur jag vill ha saker och ting, och saker jag vill köpa. När jag var liten kunde det vara listor på leksaker, listor på lekar man kunde leka osv osv. När jag blev äldre gick det mer och mer över till saker jag ville ha. Minns tex när jag var kanske 12 år. Då hade jag sparat ihop pengar till en ny säng helt själv, och fick åka och köpa den, och nya sängkläder, detta fanns det självklart en lista på. När jag blev vuxen började jag skriva listor på julklappar, födelsedagar (andras), inredning, trädgård mm. Jag fullkomligt ÄLSKAR listor. Just nu är det en lång trädgårdslista. Och jag har redan bestämt mig för några godsaker i år. 

Idag visar jag ett litet inspirationskollage på saker som ska få flytta in till oss i  vår/sommar. Jag vill ha en vacker matgrupp. Utekrukorna från House doctor är ett måste. Har inte bestämt mig om det blir vita eller zinkgrå. Massa krukrosor vill jag ha och så vill jag köpa en rododendronbuske och ett litet magnoliaträd!

Nu ska jag göra en fikabricka och gå ut till gubben som bygger vår redskapsbod, ser redan hur fint det blir. Jag frågade om jag kunde få sätta en liten gardin där ute, och konstigt nog gick han med på det. Så det blir en liten gardin, samt blomsterlåda på minihuset, ska bli kul att pyssla där sen när allt är klart. Först återstår ju det lilla jobbet, att måla huset....som jag åtagit mig, puhh!!!

Ha en fin skärtorsdag och en lite puss till alla små påskkärringar/påskgubbar ♥