torsdag 31. mai 2012

Vad som gör ett hem


Vad som gör ett hem enligt mig, är noga utvalda detaljer som du köpt med hjärtat. Du känner med en gång du ser det att det där ska jag ha hemma hos mig. När jag hittar en sån sak kan jag inte släppa det förrän jag har det i min hand:). Känner du igen dig?


Denna gången var det en filt jag såg på en stor blogg. En quiltad sådan. Jag kände direkt att den SKA jag ha. Den kommer vara pricken över i:et i både matsalen och sovrummet.


Spenderade många timmar med att försöka luska ut tillverkare och butiker, men nada. Ingenstans till mitt förtret  :(, och mailet från leverantören om att den slutade tillverkas 2009 var ju inte direkt uppmuntrande heller.


MEN, så av en slump en dag hittade jag den. De två sista i sortimentet till rabatterat pris:). Vad är oddsen? Med i priset följde också den vackra rosslingan på tallrikshyllan.



En glad somrig färgklick som skriker glädje!!!




Den är röd och rosa, och faktiskt lite grön här och där. Jag älskar den.



Som sagt, det är detaljerna som gör ett hem. Visst känner man med en gång man går in i ett rum/hem om personerna som bor där engagerat sig för att göra det hemtrevligt:)? Jag älskar att pyssla och göra det fint, så jag hoppas mina gäster känner så när dom tittar in hos mig. Både på bloggen, och i verkligheten!

Kramar Camilla