lørdag 23. juni 2012

Lavendel


Idag har vi haft en riktig fixardag, det är skönt det med ibland:). Bilen har gått non stop och vi har nu köpt det mesta som fattades hemma. Vi har köpt kantsten till stora blomsterbädden bla, så i morgon ska den läggas och det ska fyllas på med jord, sedan är det roligaste kvar. Köpa blommorna:). Vi ska gå för perenner som kommer tillbaka år efter år.

På Planteland köpte vi rabarber och lavendel. Det är ett måste på sommaren eller hur?

På tal om blommor, så hämtade jag ut mina egendesignade blomlådor igår på posten, som jag låtit en möbelsnickare tillverka till huset. Helt enligt mina ritningar och sååå fina. Nu ska konsoller i smidesjärn inhandlas samt massa massa mårbacka, och sen ska de upp, och då ska jag visa er:). Jag har googlat runt på trä-blomlådor och tillslut hittat en perfekt lösning, så fram med penna och papper och så vips hade jag drömlådan:).


I den stora trälådan har jag satt massa pelargoner.


Det är så mörkt ute idag och tråkigt väder, så det ser lite trist ut. Men såhär ser det ut på terassen på framsidan.


Igår planterade jag Jersmin trädet, ser så litet ut men jag tog fotot 5 meter uppifrån terassen:).


Nu ska jag snart laga en underbar middag till oss!

God St Hans till mina norska läsare!