søndag 17. juni 2012

Linneskåp före & Efter

Nu är mitt skåp färdigt!!! 

Jag köpte det för en liten peng på Finn.no och visste med en gång hur jag ville ha det. Jag är lite rädd att färglukten ska sätta sig i handdukar, dukar och sängkläder, så jag väntar ett par dagar med att flytta in det:). Jag har använt Jotuns interiörfärg, vit bas. Tyget i på innerdörrarna är ett tyg jag hade liggandes, köpt på Rusta för säkert 5 år sedan. Har även sytt en kudde i samma tyg som ligger uppe på skåpet.

Före:

Fruktansvärt fult, haha men jag såg potensialen.

Gillade speciellt dörrarna med glas och hyllorna i mitten.

Efter:


Den vita piedistalen har jag fått av mamma, den är från min mormors sommarstuga och jag tror det är min morfar som målat den. Jag har shinat upp den lite med färg. Tvättbrädan är också den från min mormor och den har mina kusiner gjort sådär fin, skrivit mitt namn på och satt dit spets osv. Fick den i 25 års present ♥




Skåpet står mot väggen som leder in till tvättstugan vilket passar väldigt bra. Här framför skåpet hänger jag tvätten och stryker. Tyckte de fina tvättmedelsburkarna passade bra här då:).






Det är en stor plats uppe på skåpet med en ram runt, där jag har lagat quiltar och kuddar. 



Det blev ett nytt rum där nere nu med skåpet, och det roligaste av allt är att det blev precis som jag önskade!


Ha en riktigt fin söndag!

Jag har redan varit ute och gått en timme på morgonen, så nu ska jag lata mig resten av dagen och bara ägna mig åt pyssel:).