torsdag 2. august 2012

Fantastiska Danmark - Lite av shoppingen


Hej på er alla fina!

Nu är maken och jag på hemmaplan igen. Vi har 1,5 vecka kvar av semestern men har en liten mellanlandning hemma vilket är underbart skönt. Nu har vi varit en vecka i Sverige som sagt, och inatt kl 04 kom vi hem från en helt fantastisk vecka i Danmark. 

Det här är tredje året vi åker på semester dit, och vi vill redan tillbaka och längtar till nästa sommar. Jag har så mycket bra att säga om den här resan, men jag tänkte faktiskt göra ett eget inlägg om massa bra tipshotell, matställen och framför allt shoppingställen som ni kanske tycker det är kul att läsa om. 

Ja ni det har blivit en del shopping, haha kanske lite för mycket men herregud det är så billigt och det är ju i Danmark de stora märkena finns enligt mig. Jag har bokstavligt talat frossat i Green gate, Ib Laursen, 
House doctor mfl. 

Ett av mina bästa fynd är två antika fönster med haspar på. Köpte båda för några få kronor vilket gjorde att jag svävade på moln resten av dagen!!! Alltså loppis här hemma i Norge och Sverige är askul, men tacka vet jag en loppis längs vägen i Danmark, jag trodde jag skulle svimma 10 ggr om dagen, haha.


Dessa lemonadflaskor är å dyra här hemma, där borta betalade jag inte många kronor. Riktigt fina och när lemonaden är slut (alltså väldigt snart;)) så kan man ju göra egen saft i:).


Mycket gammalt fönster som så småningom ska upp på väggen. I alla fall det ena, det andra blir kanske en spegel, eller så blir det två skåpsdörrar:).


På Løkken där vi spenderat många dagar, finns en liten butik där det ALLTID är 50% rabatt på allt, jag skojar inte. Det är nästan gratis och jag shoppar alltid loss där, men mer om det i mitt Danmarks-inlägg senare. Där hittade jag i alla fall dessa krukor, ett set om 3 st för 100 kr, haha det är ju larvigt!




En annan butik som jag besökte ca 15 ggr hade underbara textilier. Jag fyndade 3 kuddar och ett quiltat överkast. Här hemma hade det kostat långt över 1000 kr för allt. Där några få hundralappar, det är sååå skoj att shoppa då:).





Här hemma har vi en donar dag, tvättar kläder, vattnar, städar lite, slappar och snart ska taco lagas. 
Semester helt enkelt!


Hoppas ni alla mår superbra, oavsett om ni också har semester eller jobbar!

Tack för att du tittade in.