mandag 13. august 2012

Hemma igen, och nystädat hus!!



Hej på er mina vänner!

Nu är vi hemma igen, och vardagen har tagit vid.

Fyra underbara veckor har vi haft, och sista veckan har vi spenderat i underbara Turkiet!

När vi var i Danmark, när vi satt och åt en kväll i hotell lägenheten, sa maken att han hade en övveraskning. I handen hade han biljetter till Turkiet, 8 dagar all inklusive på ett spa resort, hotell i Antalya. Jag kan säga som så att jag hoppade i taket, hade ingen aning om om detta. Så där har vi alltså varit fram tills i går morse, och jag har bara ett ord att säga....PARADIS!!!

Vi har varit på resande fot stort sett hela semestern, Sverige, Danmark och så Turkit, bara några dagar mellan varven här hemma i Norge:). Det har varit en fin sommar på massa olika sätt, och jag är så glad att jag fått tillbringa tid med både familjen men också mycket kvalitetstid med maken.

Idag har jag storstädat hela huset inkl skurat alla golv. Så nu kan man slappna av lite. Jag känner alltid så efter semestern, att jag måste ha allt rent och snyggt runt mig för att kunna börja vardagen igen. Då kan liksom hösten få komma när den vill, och jag tycker allt det ska bli lite mysigt med kyliga kvällar och mys i soffan med stearinljus, massor!

När jag hade städat klart x antal timmar senare, så tog jag lite bilder. Har ju så mycket nytt fint från Danmark. Men visar lite pö om pö.

Måste bara tacka och bocka för att ni läser min blogg, trots lite uppehåll här under sommaren. Det är ett ihållande besöksantal vilket är jätte skoj, ni är för rara!!

Ny kruka och ny klocka, köpt i Danmark.


Nya quilten och kuddarna!



En ny krukros har kommit på plats i matsalen. Den fina hampasnöre-hållaren är även den ett billigt Danmarksfynd. Stor är den också:).


Kammarljusstaken och hjärttavlan köpte jag i Västervik när vi var där med familjen! Den hänger brevid vår säng.



Den gröna korgen gillar jag massor, härlig färg!


Krukorna jag visade i förra inlägget! Väldigt vackert med mårbacka:).



Kastrullen och pastaburkarna föll jag pladask för i en butik!




Några små kannor, sugrör och papperskoppar.


Den lilla hängaren kostade 3 hela kronor;).


Nystädat kök, härlig känsla!



Just nu klipper maken gräset, vilket behövdes kan jag säga, sedan blir det taco och filmmys, det är fint det:).

Tack för tittan, vi hörs i morgon!