onsdag 14. november 2012

Granris & Nypon


Mitten på veckan och snart helg igen!

Igår hade jag sån tur att en granne hade sågat ner granar i skogen precis brevid vårt hus. Jag var inte sen med att hämta granris kan jag säga:).


Nu är det vinter på terassen, det är så himla mysigt att titta ut på det här varje gång du går förbi. Jag har plockat nypon, båda sorterna, och så hade jag lite olika små detaljer såsom små ljuslyktor på pinnar och små griffeltavel-pinnar:).


Småfåglarna tror att det är mat i huset, men inte ens de allra minsta kommer in i det här huset, det är mini mini mini;).



Som ni ser sprarade jag inte på granriset. Först la jag ris under bänken (som knappt syns längre) och på bänken, som en matta. Sen i alla krukor och inne i lyktorna. Riset får bytas ut närmre jul, antar att det barrar ganska fort:). Blir vackert när snön kommer och lägger sitt täcke över riset.


 



Nu längtar jag inte mindre till advent precis. Tänk vad lite *mycket* granris kan göra för stämningen, och så lite tända ljus på det. Då har man julen i en liten ask 


Önskar alla en mysig dag såhär i mitten på veckan.