lørdag 10. november 2012

Hemmgjorda ljusstakar


God förmiddag!

Dagens planer blev brått ändrade, då maken vaknade sjuk med feber. Först kalas och sedan middagsgäster fick ställas in, och det blev en dag hemma i mysbyxor i stället. Inte helt fel det heller, nu när det blev som det blev. Jag bestämde mig för att göra något riktigt skojigt pyssel.


Jag hade jätte fina små glasflaskor (33cl) liggandes, 
och dessa fick då bli stommen till mitt prjojekt, 
ljusstakar.


Jag tog allt smått pyssel jag hade liggandes och inspirationen började flöda. Som ni ser blev en av ljusstakarna lite mer julig, og fick jultyg samt en gammal kakform som dekor, allt är användbart!


Plötsligt hade jag 8 flaskor dekorerade! 
Det är så kul och tiden bara flyger när du är helt inne i något pyssel.


❤ Spetstyg
❤ hampasnöre
❤ spetsband
❤ vackra bilder
❤ rosor
❤ träbokstäver
❤ olika band osv

Bara att ta vad man har i huset.



Väldigt dekorativt att göra många olika och ha ståendes på en bricka.



Helt unika ljusstakar som ingen annan har likadana, det gillas:).


Den här blev min favorit, så enkel men fin. En ros som dekor.


Varför inte ett A till Advent? 
Här kan man ju spåna vidare och göra sin adventsljusstake på samma sätt:).



Och så här ser det ut när ljusen brinner. 
Blir vackert framåt kvällen när mörkret faller och jag kan inviga dom!




Detta får bli mitt pysseltips till er denna grå regntunga novemberdag! Pyssel behöver inte kosta så mkt, ta det du har hemma och låt fantastin flöda, det är då det blir som bäst:).

Stor kram till er alla!