mandag 12. november 2012

TRE veckor till advent


God morgon!

Idag när jag slog upp mina blå, slog det mig att det igår var tre veckor, 
TRE VECKOR, kvar tills hela mitt hus ska vara färdig julpyntat och 
julen kan börja hemma hos oss. Det är 250 kvm som ska pyntas
 i alla vrår och i år sparar jag inte på krutet, haha. Men ska hålla 
mig någe så när i kragen och inte överdriva heller, om det går *haha*. 

De sista åren har jag haft julen klar, alla fall till stora delar till första advent 
för att kunna njuta längre av den. Efter julafton är man sugen på att ta fram nytt och 
ut med julen, är det inte konstigt. Den allra mysigaste tiden, förutom själva Julafton, 
tycker jag är nu. Den längtan man har i bröstet efter allt fint och glädjefullt, 
alla tidningar man sitter och inspireras av, bakning, förberedelser, träffar med nära 
och kära och inköp av julklappar till sina kära. Den allra bästa tiden är den som börjar NU.


I slutet på den här veckan kommer mina systrar med barn på besök, 
men veckan efter ska allt ner från vinden så jag kan sortera, stryka, 
kolla om något är trasigt och behöver bytas ut osv. Blir också en del nytt 
julgranspynt i år. Jag har fastnat för lite mer gammeldags julgranspynt, 
så otroligt fint!


På terassen ska det också pyntas med granris, äpplen, 
kottar, nypon osv. Har tjuvstartat lite i min stora lykta. 
Den tändes till frukosten idag!

Nu börjar en ny vecka med nya utmaningar och härliga dagar.

Kram till er.