fredag 11. januar 2013

Baka med Manuela, i ett rosa kök ❤


Veckans bästa dag, thohooo!!! Känner ni helgstämningen mina vänner?

När helgen närmar sig får jag alltid lust att baka. När jag fyllde år förra året så var jag så lyckligt lottad att jag fick Manueals bok av min käre make. Den är så inspirerande och man blir så glad av att titta i den. Massa härliga recept och så otroligt fina bilder, man vill ju nästan äta upp boken:). Det är så roligt att baka med redskap man blir glad av också. Min fina vita kitchen aid fick jag i 25-års present av min man, han känner sin fruga gott, trodde aldrig jag skulle bli ägare av en sådan 


Jag älskar att baka men ska försöka att baka lite sunt i år. Jag ska också gå till inköp av peppersformar, Green gate har ju så mycket fint men det kostar ju alltid lite mer, måste ju finnas budgetvarianter också. Tips på var jag kan hitta fina pappersformar tar jag gärna emot. Gärna både till muffins och bröd, och gärna i olika typer och former.


Det är kul att baka små pajer eller muffins i de här små sötingarna, och bara äta direkt ur. Men fint till bara prydnad eller ljuslyktor också:).


Om ni ser ett mysbyxe-klätt väsen på bilden är det bara jag, haha.


Att baka är verkligen ro för själen, men som sagt det här året blir det sunt bakande och kanske inte så ofta.


Har du läst Manuelas kakbok? 


Såhär ser vårt kök ut hemma nu. Rosa tar jag alltid in i hemmet efter jul för att pigga upp oss lite.


Rosa rosor 




Här blir det en skön kväll med taccosmiddag, ett glas rött och massa pussar och kramar då mannen jobbat övertid hela veckan så vi knappt sett varandra, det tar vi igen idag!

Ha en fin fredag, så skönt med helg