onsdag 23. januar 2013

Drömskåpet är i min ägo


God kväll mina vänner!

Nu kom jag precis innanför dörren. Svärmor och jag har haft en mysig eftermiddag och kväll tillsammans. Jag bjöd på god middag och dessert, så har vi gått långpromenad och tjattrat värre än nånsin och så avslutade vi med en shoppingtur till Drammen, så underbart. Tack för det kära du, om du läser detta ♡ 

Nu har mitt älskade skåp kommit, jag hittade det på finn.no och jag kan inte fatta att det står här i vårt och att det faktiskt är mitt. Jag har velat ha ett sådant i många många år, och jag efterlyste faktiskt på bloggen en gång för länge sen, här är det inlägget:). Kärt barn har ju många namn, jag säger gammalt linneskåp, någon säger drängskåp, bondeskåp, skatoll, piedistalskåp etc. Det är från slutet på 1800-talet, så det är inte säkert att jag målar det. Gillar det nötta gamla träet, och kommer bli så fint med lite vita detaljer, åhh 

Nu kom jag som sagt precis in genom dörren, så nu ska jag sätta en bukett rosor i min nya vas som jag fick av svärmor, och sedan ska skåpet skuras med grönsåpa och kokhett vatten, sedan ska det få sin plats. Och i morgon kommer det bilder på slutresultatet.

Ps. La ut samma bild på instagram, och då kom det fram att det ser ut som en griffeltavla på framsidan, jag såg inte det förrän detta blev nämnt, men det ser verkligen ut som det. Men det är vanligt glas i dörren, så jag vet inte riktigt vad som hände på bilden, haha.

Idag har det verkligen varit en bra dag, tänk så glad man kan bli för vissa saker.


Ha en fin kväll.