onsdag 16. januar 2013

Glädje ♥


Tack snälla för alla fina ord om vårt hus igår. Det värmer mitt hjärta, ni är så snälla och jag blir så rörd.

Ibland känns livet bara allmänt ljuvligt. Det krävs inte så mycket. En kram, ett leende en varm kyss av sin kära, en bukett rosor, en extra god kopp kaffe, en ny liten pryl. Ja, alltså inte något dyrt eller sensationellt, utan små vardagsliga saker som ändå betyder mest av allt och som gör dig glad och lycklig. Idag känns som en sådan dag. Jag hade en liten depp efter jul, det blev så tomt, och jag kände mig så tom, men nu tar jag igen den deppen dubbelt upp med ett sprudlande humör idag istället.


Ibland kan det vara så skönt att bara lägga alla bekymmer på hyllan, kanske alla fall för en stund. Pussa på den du är glad i, gör något roligt du verkligen tycker om, har man något jobbigt framför sig kan man välja att fokusera på det roliga som kommer efter det jobbiga:). 

Njut av dagen och tänk på hur underbart livet ändå är. Man får vara tacksam mot det, eftersom man bara har ett.


Dagens visdomsord 

Ha en jättefin dag!