mandag 14. januar 2013

Kvällstips till kaffet


Måste bara tipsa er om en liten detalj såhär på kvällskvisten. I min familj har vi haft som tradition att dricka kvällskaffe kl åtta varje kväll tillsammans i soffan och se på tv. Det är något som jag tagit med mig som vuxen. En del kan ju inte dricka så sent på kvällen för risken att inte kunna somna men då kan man ju välja en koffeinfri kaffe. Alla fall, tipset är att tillsätta några teskedar med äkta vaniljsocker i kaffefiltret. Det ger sååå god smak, och känns lite lyxigt sådär på kvällen när man sitter nybadad i soffan med morgonrocken och bara myser!! Sen har jag fått för mig att vanilj har en lugnande effekt, kanske är det doften eller både den och smaken. 

Nu vet jag att många har kaffemaskin med pods, det har vi också. Men vi har vanlig kaffebryggare också, det är något speciellt med bryggkaffe tycker jag. Till jul brukar jag göra samma sak, fast då istället använda malen kardemumma, riktigt mumsigt och juligt!

Dagens tips allså, vaniljsocker i kaffet!

Ha en fin kväll!