tirsdag 29. januar 2013

Loppislängtan


Härlig tisdag på er!

Jag är väl inte ensam om att älska loppis. Just nu känner jag sådan längtan efter att fynda. I helgen när mamma och pappa kommer ska vi ta en loppisrunda, eller alltså butiker med gammalt, uteloppisarna har ju inte börjat såklart. Jag har en lista med olika butiker, och jag har såklart en liten lista på saker jag skulle vilja hitta. Gillar ju verkligen gamla saker med patina, de gamla besticken från mamma är ju riktigt ögongodis 

Den gamla mandelkvarnen här under har jag också fått av mamma som hon fyndat på loppis, har aldrig använt den, men måste ju testa någon gång. Kan nog konstatera att mamma är min trogna loppisföljeslagare, gud så mycket skrot vi släpat hem, och herregud så roligt vi har när vi är i loppis-tagen:).


Jag har många brickor jag fyndat på loppis, älskar vackra mönster och former. Här är två av mina.



Hoppas på tur på lördag!

Önskar er alla en fin Onsdag.