lørdag 26. januar 2013

Lördagspyssel


Trevlig lördagsförmiddag!


Tusen tack för alla fina kommentarer om mitt skåp, jag är så glad och tacksam att ni bryr er och lämnar små spår 


Idag visar jag lite bilder från matsalen och köket. Det är så härligt när ljuset äntligen är tillbaka. Jag älskar verkligen vimplar, har den här rosa/vita och en likadan fast blå. Känner att jag vill ha fler:).


Här på bordet i köket, har jag en del loppisfynd vilket jag tycker är så fint mot allt vitt.


Och korgar, kan man aldrig få för många av:).


Korgar i olika material, alla fina på sina sätt.


Och så en helthetsbild från en solfylld matsal. Nu när nya "gamla" skåpet har kommit på plats nere vid soffan, fick vår lilla rokokobyrå flytta upp hit till matsalen , samt tavlan. Bägge gjorde sig bra där i hörnet tycker jag. 

När jag ser på bilden här nu känner jag mig så glad att vår matsal blev precis som jag drömt om i många många år. 

Tallrikshyllan köpte jag många många år innan vi ens hade köpt gemensam lägenhet, då bodde jag i makens lya och hade en framtidsvision om en fin matsal:). 

Den lilla köpmansdisken under tallrikshyllan har jag ärvt, den har min mammas farfar byggt och den var grå och grön när jag fick den, men även då visste jag hur jag ville ha den, så har pappa gjort den så fin som den är nu, tack pappa 

Vitrinskåpet hittade vi med en gång vi flyttade in i huset, vi trånade nästan ett helt år innan vi slog till när det var rea:). 

Bordet trånade vi länge efter också, och då vi köpte vår fina soffa i samma butik och man fick ett presentkort på x-antal procent av soff-summan, slog vi till på bordet och fick det nästan gratis:). 

Stolarna är vår käraste ägodel, och köpta via finn.no. Drömmen är att hitta ett par eller 3 stolar till, de måste inte vara helt lika men helst.

Ja, det var lite historia om vår matsal:).


Nu ska vi ut på lampjakt, maken ville visst "bara" se klart på skidorna på tv:).

Ha en fin lördag mina vänner!