torsdag 7. februar 2013

Makeover och välkommen in till oss ♡


Välkommen in till oss. 

Idag visar jag vår entre. När mamma och pappa kom förra helgen hade de med sig mitt gamla symaskinsbord som jag fick för flera år sedan, av en gubbe som har sina djur på mammas och pappas sommarställe:). Jag visste direkt att detta skulle målas en gång i framtiden, och igår åkte penseln fram. Inte så svårt att gissa färg antar jag;).




Bordsskivan var väl bevarad och jätte fin, t.om det inprintade måttbandet var kvar, men jag valde att måla vitt i alla fall, fy mig! Underredet spraymålade jag en sommar för flera år sedan på landet hos mamma och pappa, men av en konstig anledning bara halva delen, haha så andra halvan är rostig och den andra svart och jätte fin. Får bli ett projekt i sommar när jag kan stå ute och spraya. 


Guldspegeln fick jag av mamma och pappa förra året, den har dom haft så länge jag kan minnas men ville byta ut den och köpte en ny, så då fick jag bli den nya ägaren, och jag älskar den!




Stövlarna står redo att invigas;).


Rosorna fick jag av min käre make igårkväll, så vackra. Har dekorerat fatet med rosor, luktar gott när man kommer in till hallen. Mysigt att tända lite ljus här när vi får besök. Maken tyckte mest det var praktiskt, en plats att kasta nycklarna och tågkortet:).




Här är skönheten innan. Jag vet, det var vackert innan också men ni vet ju hur det är, vitt vitt vitt i våra hjärtan 


Japp, det var alltså vår hall. Ska bara tillägga att detta är den "stora" hallen, det är det andra utrymmet man kommer in i, först har vi en pytteliten hall som jag visat en annan gång, HÄR kan du läsa om den. Någon dag i framtiden kommer nog väggar att slås så att detta blir en stor hall i stället:).

Jag och maken tar helg redan idag, så nu ska vi njuta och mysa. Har ni några roliga planer?

Ps. I vanlig ordning påminner jag om min give away som du hittar här. Man behöver bara skriva en kommentar i det inlägget för att delta. Det är 5 dagar kvar innan tävlingen avslutas.  

Ha en toppen torsdag!!