tirsdag 19. februar 2013

Tisdagsshopping, ranunklar och tulpaner


Trevlig tisdag!!!

Idag när jag stod och väntade på bussen, så spratt det lite i kroppen och jag kände att jag behövde shoppa lite. Jag hade en stund att gå runt lite på, och jösses så mycket fint det finns i alla butiker. Och just nu är det ju rea på precis allting också. 


Den underbara ljusstaken blev min för 30 KR, ja ni hörde rätt, trettio ynka kr. Jag köpte såklart inte bara en, haha. Den är väldigt lik många andra dyra keramik märken, och helt i min stil.


Vid kassan när jag skulle betala låg det fina ljus inpackade fint i gammeldags papper, då var jag inte sen med att lägga ett paket på disken:). Visste direkt att de skulle passa till ljusstakarna, i en ljuvlig rosa ton.



Väl ute från butiken sneglade jag över torget, såg att det fortfarande var 15 minuter tills bussen skulle komma. Så då blev det en runda på torgets blomsterstånd. Där fanns alla mina favoritblommor, men det blev tulpaner och ranunklar som blidde med mig hem.


Det här ger sån vårstämning. Och idag har solen skinit från klarblå himmel och det har droppat från taken. Underbart!!!


Buketten luktar himmelskt gott.



Tänk att det är såhär ljust när man kommer hem på eftermiddagarna numer, det känns så härligt, man blir så pigg.



Nu ska jag laga middag tills min käre make kommer hem. Jag har precis avverkat några kilometer på löpbandet, så först måste jag nog hoppa in i duschen:).

Ha en jätte mysig kväll och tack för att du tittade in.