onsdag 6. februar 2013

Torkade rosor


Härlig onsdag till er alla!


Nu har jag dekorerat lite här och där med mina torkade rosor. Dels så luktar dom faktiskt helt fantastiskt, luktar som ett gott the, och så är det ju så vackert att se på också.


Vår matsal går i rosa toner, vilket den faktiskt gör nästan året runt. Jag har tittat i mitt bildarkiv och ser att det nästan varje månad förutom december, är pasteller här. Jag blir glad av det.



De rosa ljusstakarna var jag bara tvungen att köpa, ser ut som stora hubbabubbabubblor:).


Den första lökblomman i år börjar slå ut, så vackert!


Blev också fint att dekorera kammarljusstaken med lite rosor.


Och den gamla kaffekvarnen mamma hade med sig till mig 


Åh vad jag älskar loppis. Den stora kakburken som jag fyndade i helgen är ju helt underbar. I den ska jag ha nygräddade bullar när tillfälle ges.



Igår var jag och mannen på bio. Vi såg Quentin Tarantinos nya film Django Unchained. Jösses Amalia en sån fantastisk film. Jag kan inte sluta tänka på den. 

Jag gillar allt han gör. Favoriterna är Pulp fiction och Kill Bill, och så nu den här, vissa filmer griper verkligen tag i en. Och så musiken till filmen, där snackar vi gåshud. Ni bara måste se den!!
Dagens tips alltså, en sevärd biofilm.

Ps. Glöm inte min Give away, du kan vara med och tävla HÄR. Det enda du behöver göra  är att skriva en kommentar i inlägget.

Tack för att du tittade in