fredag 15. mars 2013

Inte helg utan...


Så var helgen äntligen här...igen:). De sista veckorna har verkligen rusat fram. Nu har jag gått på universitetet i 5 veckor och har bara ett par veckor kvar av min kurs, känns märkligt! Då jag pendlar med buss, blir det en del väntan och då passar jag alltid på att titta i lite inredningsbutiker och blomsterbutiker, och i vanlig ordning, blev det en helgbukett, det blir inte helg utan blommor. Jag älskar verkligen tulpaner nu den här årstiden. Jag köper mina i en liten lokal butik (kostar 100 kr för 30 tulpaner) och de står sig alltid en vecka minst. Idag fick jag buketten i så fint gammeldags vaxpapper, luktar så himla gott och känns så nostalgiskt.


Placerade buketten på skänken i vardagsrummet.


Mina vita ljusstakar från Affari, används flitigt, har hittat en butik här som säljer dessa fast i sliten grön färg, riktigt fina. Blir kanske ett par så småningom:).


Trots att jag var hemma tidigt och solens strålar kom in i rummet, tände jag ljus med en gång jag kom in. Vi gillar tända ljus vi bloggdamer, eller hur:)?



Tavlan i svart/vitt som syns i bakgrunden, är så härlig. Vi bor ju nära fjorden och har utsikt över vattnet, så den maritima stilen passar bra på tavlorna här hos oss, just denna föreställer hav och en segelbåt.


Min stora korg jag hade julgranen i.


En härlig blandbukett med ljusrosa, mörkrosa och vita tulpaner.


Zinkhus kan man aldrig få för många av. 


Här blir det en lugn och stillsam kväll. Det blir idol och hämtsushi från en fantastisk sushi restuarant i Asker, Bambusushi för er i Oslo området som vill äta där eller beställa:).

Det enda jag har tänkt mig i helgen är en tur upp på vinden för att hämta ner påsklådan, blev aldrig av sist jag hade planerat det. Lite påskris ska köpas in och kläs och så blir det nog en film eller två med min kärlek. 

Vad hittar ni på?

Önskar er alla en fin kväll!