lørdag 16. mars 2013

Påskpyntslådan


En vecka senare än planerat, är nu påsklådan nedtagen från vinden. Och eftersom jag själv har vindfobi (törs verkligen inte gå upp på vinden, inte hemma hos mig själv eller hos någon annan) så fick min käre make hämta ner den, precis som vid jul.



Jag älskar påsken, och har alltid gjort. Vi har alltid firat påsk riktigt ordentligt hemma, oftast i sommarstugan med eld i spisen, och det sitter kvar i mig nu som vuxen, och det har blivit en tradition att verkligen göra något ut av denna högtid. I år firar vi påsk med min familj, på Sverigesidan:).


Jag har inte alltid påskpyntat som vuxen, även att jag alltid gillat påsken. Det intresset kom när vi köpte hus, och jag har samlat på mig lite småsaker såsom ägg och två små harar. Det räcker med lite ägg som hänger här och där på tex vitrinskåpet, ett påskris och lite blommor, så har man en fin påskstämning hemma. Och glöm för tusan inte godiset:).


Maileg äggen köptes förra året, det gröna, gula och rosa. 
De stora porslinsäggen bakom är från Mester Grønn.



Mitt lilla äggställ är så sött. Det är fint att duka med på påskbordet med kokta ägg i.


Rosa fjädrar i påskriset är det som gäller här hemma.


Se på dessa små sötnosar, jag kunde verkligen inte låta bli.



Nu ska jag påskpynta, det roligaste kvar med andra ord:).

Ha en riktigt fin eftermiddag!